اطلاعات فنی وفروش انواع نشت یاب گاز Gas Leakage Detector

روش انتخاب بهترین گاز سنج

گازسنج ها ابزاری جهت سنجش میزان گاز های موجود در محیط، با استفاده از تکنولوژی های مختلف هستند. این دستگاه را می توان ابزاری در راستای ایمنی فردی نیز به شمار آورد که در انواع مختلف و با توجه به نوع کاربرد به تولید می رسند.

گاز سنج ها، با تشخیص به موقع گاز موجود در محیط و نوع آن، از بروز خطراتی نظیر مسمویت پرسنل در اثر نشت گاز و یا آتش سوزی جلوگیری خواهند کرد. البته در گذشته نمونه های اولیه گازسنج ها تنها قادر به تشخیص یک نوع گاز بودند.

اما امروزه با پیشرفت فناوری، این دستگاه ها امکان تشخیص چند نوع گاز را برای کاربران فراهم کرده اند.

هم زمان با ارزیابی میزان غلظت گاز موجود در محیط توسط گازسنج، سنسور تعبیه شده در آن مقدار گاز موجود در فضا را به اطلاع کاربر می رساند.

سپس با بالا رفتن میزان گاز بیش از حد استاندارد تعیین شده ، با استفاده از آیتم های هشدار مانند آلارم، چراغ هشدار و یا سیگنال های خاص، کاربر در جریان افزایش میزان گاز محیط قرار می گیرد.

به طور کلی می توان گفت کاربرد گازسنج ها در صنایع، اول ارزیابی و در مرحله بعد هشدار می باشد. این دستگاه ها عموماً دارای عمر مفید پنج ساله بوده و در طول زمان استفاده از آن ها، جهت بازدهی بهتر نیز به بررسی باتری توسط کاربر و کالیبراسیون دستگاه نیاز دارند.

گازسنج ها در انواع مختلف تولید و عرضه می شوند که عبارتند از:

  •  گازسنج پرتابل یا ثابت
  • گازسنج تک گازه یا چند گازه
  • گازسنج قابل کالیبره یا غیر قابل کالیبره
  • گازسنج پمپ دار یا بی پمپ

و اما یکی از انواع این دستگاه، گازسنج  های چهار گازه می باشد که در ادامه مطلب به بررسی نحوه عملکرد و مشخصات فنی آن خواهیم پرداخت.

انواع گازسنج و بررسی آن ها

گازسنج ها را می توان یکی از مطرح ترین و البته پرکاربردترین محصولات در حال حاضر در دنیای تجهیزات ایمنی دانست. این دسته از محصولات می توانند متناسب با نوع خود، انواع مختلفی از گاز ها را تشخیص دهند و مطابق برنامه ریزی های انجام شده، به شما اطلاع دهند .

لازم به ذکر است که تنوع این دسته از محصولات بسیار گسترده بوده و بر اساس فاکتور ها مختلفی دسته بندی می شوند. نوع گاز قابل شناسایی، تعداد گاز قابل شناسایی، نوع ثابت و متحرک، برند و… همگی از فاکتور هایی است که این محصولات بر اساس آن ها دسته بندی می شوند.

رایج ترین نوع دسته بندی بر اساس تعداد گاز قابل شناسایی است. بر این اساس دو گروه عمده گازسنج 4 کاره و گازسنج تک کاره وجود دارد که بیشتر گازسنج ها را شامل می شود. البته غیر از این دو ، دسته های دیگری هم وجود دارند که تعداد کمتری از مدل ها را پوشش می دهند .

اگر تمایل دارید تا با انواع گازسنج آشنا شوید و یا بهترین مدل های آن را خریداری نمایید، می توانید هم اکنون به فروشگاه ایمن باش مراجعه نمایید

  • RAE System by Honeywell

گاز سنجی پرسنلی و ثابت چندگازه مجهز به سیستم وایرلس جهت مانیتورینگ انواع گاز با پیشرفته ترین تکنولوژی سنسورها می باشد. سیستم های مانیتورینگ و Detection گاز پرتابل مجهز به سیستم wireless جهت سنجش انواع گازهای اکسیژن، اشتعال زا و کلیه گازهای سمی از قبیل NH3, NO2, HCN, Cl2, SO2, CO, H2S است.

محصولات (RAE) جهت پوشش دهی رنج های خاصی از محصولات با قابلیت بسیار زیادی می باشد. این نوع دستگاه در کشورهای متعددی و همچنین در صنایع متعددی مورد استفاده قرار گرفته است.

انواع کاتالاتیکی و IR با قابلیت آشکارساری گازهای قابل اشتعال نیز می باشد. این سری از محصولات دارای خروجـی-4-20mA بوده و جهت اتصال به سیستم های کنترلی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه های قابل ارائه توسط کمپانی RAE :

دستگاه چند گازه  MULTI RAE : این مدل برای اندازه گیری حداکثر 6 گازبصورت همزمان می باشد و همچنین برای گازسنجی ایمنی و نشت یابی کاربرد دارد و در دو مدل پمپ دار و بدون پمپ ارائه میگردد. این دستگاه مجهز به سیستم Wireless  بوده این امکان را فراهم میسازد تا افسران روسای ایمنی و HSE  بصورت همزمان بتوانند میزان خوانش وآلارمهای تمام گازسنجهای موجود در شبکه را بصورت On Line  داشته باشند.
دستگاه  4 گازه QRAE 3 : این مدل برای اندازه گیری حداکثر 4 گاز بصورت همزمان می باشد و همچنین برای گازسنجی ایمنی کاربرد دارد و مجهز به سیستم Wireless  بوده و این امکان را فراهم میسازد تا افسران و روسای ایمنی وHSE  بصورت همزمان بتوانند میزان خوانش وآلارمهای تمام گازسنجهای موجود در شبکه را بصورت On Line  داشته باشند.

گازسنج BW


و بررسی آن
همانگونه که قبلاً اشاره کردیم، گازسنج ها بر اساس فاکتور های فروانی دسته بندی می شوند . یکی از این فاکتور ها برند گازسنج می باشد. گازسنج BW یکی از محبوب ترین و البته برترین برند ها در این زمینه می باشد .

این برند دارای تولیدات بسیار زیاد و البته با کیفیتی می باشد . بیشتر مصرف کنندگان برند BW را به عنوان یک برند معتبر با قیمت مناسب می شناسند . محصولات این برند در انواع تک کاره تا 4 کاره عرضه می شود که می توانند بصورت همزمان 4 نوع گاز را شناسایی نمایند .

البته استفاده از این کیفیت منوط به این است که شما بتوانید یک مدل اصلی و با کیفیت را خریداری نمایید .

دلیل این موضوع را زمانی در می یابید که بدانید حجم زیادی از مدل های موجود در بازار تقلبی بوده و کیفیت و کارایی لازمه را ندارند .

اگر شما هم قصد خرید گاز سنج BW اورجینال را دارید می توانید هم اکنون به وبسایت ما مراجعه فرمایید

دستگاه گازسنج MSA

 گازسنج مدل Altair 4X

این دستگاه با قابلیت تشخیص تا ۴ گاز به صورت

همزمان و با در اختیار داشتن سنسورهای NO2 , H2S , C0 , O2 , LEL و SO2 که درون یک قاب سخت قرار گرفته ماندگاری بی نظیری را فراهم می آورد که از جمله می توان به تست پرتاب آن از ارتفاع ۶متری بروی بتون نام برد ، کلیدهای آن به شکلی طراحی شده که حتی با دستکش نیز لمس شده و عمل نماید. این ددکتور می توان در هر محیطی به آسانی و حتی در شرایط با نور کم استفاده کرد .

مشخصات فنی :

پوشش بدنه پلاستیکی دندانه دار

وزن ۰/۱۲۳کیلوگرم

الارم شنیداری ۹۵دسیبل در ۳۰سانتیمتر

آلارم دیداری ۴عدد LED درخشان در بالا و پایین دستگاه

آلارم ویبره ای استاندارد

آلارم حرکتی انتخابی

باتری قابل شارژ

دارای IP67 (عدم نفوذ پذیری گرد و غبار ، رطوبت)

گازسنج های پرتابل NEW COSMOS ژاپن

گازسنج چند منظوره (گازهای قابل اشتعال+اکسیژن) XP-3118

گازسنج های تک منظوره یا دو منظوره سری XP-3000 مناسب جهت سنجش یکی از گازهای قابل اشتعال و اکسیژن بصورت همزمان می باشد.

این گازسنج یکی از محصولات پرمصرف می باشد که با بهره گیری از تکنولوژیهای پیشرفته طراحی و تولید گردیده و قابلیت سنجش دهها نوع مختلف از گازهای قابل اشتعال را دارد.

برخی قابلیتهای دیگر این گازسنج ها عبارتند از :

  • طراحی جدید و منحصر به فرد صفحه نمایشگر با قابلیت نمایش غلظت گاز به شکل نمودار آنالوگ و اعداد دیجیتال با بهره گیری از صفحه نمایش LCD بزرگ همراه با بک لایت جهت استفاده در فضای تاریک
  • دارای دو سطح اندازه گیری و تغییر خودکار سطوح از LOW به HIGHT و بلعکس مطابق تغییرات غلظت گاز
  • قابلیت ذخیره بیش از ده ساعت اطلاعات و امکان انتقال به کامپیوتر و چاپگر
  • امکان استفاده از 20 ساعت متوالی بدون تعویض یا شارژ باطری 
  • ثبت و ذخیره اتوماتیک غلظت گاز در نقاط بحران
  • مجهز به سیستم عیب یابی خودکار
  • دارای تایید ضد انفجار
  • قابل ارائه در پنج مدل مختلف

گازسنج تک گازه Drager Pac 8500

  • گازسنج تک گازه Drager Pac 8500
  • دارای یک دکمه برای air fresh یا کالیبراسیون
  • دارای قابلیت تعویض سسنسور به دو گازه
  • وزن 106 گرم
  • ابعاد 20×64×84
  • بهترین عملکرد و کارایی
  • عمر باطری 2 ساله


گاز سنج دیجیتال دراگر ایکس-ای ام  Drager X-am 3000


گاز سنج دیجیتال دراگر ایکس-ای ام  Drager X-am 3000
دستگاه گاز سنج حرفه ای دراگر، سایز کوچک با تمام امکانات مدل های بزرگتر.

بسیار مقاوم و محکم، با امکان سنجش 2 الی 4 گاز به طور همزمان، مناسب محیط های

مرطوب و دریایی  کلیه پروژه های نفت و گاز.

مناسب برای سنجش گازهای غواصی هوا و نایتروکس به عنوان آنالیزور اکسیژن.

امکان سنجش گازهای اکسیژن، مونوکسید کربن، سولفور هیدروژن و تمامی گاز های قابل اشتعال.

استفاده آسان، کالیبره شدن اتوماتیک بسیار آسان. (سنسورها از قبل کالیبره شده اند)، صفحه نمایش

بزرگ، صدای آلارم بلند و قابلیت نصب پمپ برای استفاده در محیط های بسته.

گازسنج 4 گاز برند wintact مدل WT8811

دستگاه گاز سنج WT8811 

مانیتور گاز ترکیبی از سنسورهای گاز با کیفیت بالا استفاده می کند که ایمنی و قابلیت اطمینان را با اندازه گیری دقیق و عملکرد پایدار نشان می دهد.نمایشگر 4 گاز LEL-O2-H2S-CO است که کمت 30 ثانیه نتیجه بررسی محیط را نمایش میدهد .

صفحه نمایش رنگی و بدنه ضد انفجار این دستگاه از محسنات این گاز سنج میباشد . این دستگاه قابلیت ذخیره سازی 120.000 عدد خوانده دارد . این دستگاه شارژی میباشد .
این دستگاه حساسیت عالی و تکرارپذیری دارد، آسان برای استفاده و نگهداری و مطابقت با الزامات نظارت ایمنی در سایت صنعتی برای قابلیت اطمینان بالا تجهیزات.

پوسته ساخته شده از پلاستیک مهندسی با مقاومت بالا و ترکیب غیر لغزش لاستیک، گرد و غبار و ضد انفجار، با قدرت بالا و handfeel صاف است. به طور گسترده در نفت، شیمیایی، حفاظت از محیط زیست، متالورژی، پالایش، انتقال و توزیع گاز، پزشکی بیوشیمی، تحقیقات کشاورزی و غیره استفاده می شود.

4in1 Gas Detector CO Monitor Carbon Monoxide Detector Hydrogen Sulfide Oxygen Combustible Gas Tester

دستگاه گاز سنج WT8811 مانیتور گاز ترکیبی از سنسورهای گاز با کیفیت بالا استفاده می کند که ایمنی و قابلیت اطمینان را با اندازه گیری دقیق و عملکرد پایدار نشان می دهد.نمایشگر 4 گاز LEL-O2-H2S-CO است که کمت 30 ثانیه نتیجه بررسی محیط را نمایش میدهد .

صفحه نمایش رنگی و بدنه ضد انفجار این دستگاه از محسنات این گاز سنج میباشد . این دستگاه قابلیت ذخیره سازی 120.000 عدد خوانده دارد . این دستگاه شارژی میباشد .
این دستگاه حساسیت عالی و تکرارپذیری دارد، آسان برای استفاده و نگهداری و مطابقت با الزامات نظارت ایمنی در سایت صنعتی برای قابلیت اطمینان بالا تجهیزات. پوسته ساخته شده از پلاستیک مهندسی با مقاومت بالا و ترکیب غیر لغزش لاستیک، گرد و غبار و ضد انفجار، با قدرت بالا و handfeel صاف است. به طور گسترده در نفت، شیمیایی، حفاظت از محیط زیست، متالورژی، پالایش، انتقال و توزیع گاز، پزشکی بیوشیمی، تحقیقات کشاورزی و غیره استفاده می شود.

Introduction:Compound Gas Monitor adopts high-quality gas sensors,which displays  safety and reliability with accurate measurement and stable performance

.It has excellent sensitivity and repeatability, easy to use and maintain,  and  meets the requirements by safety monitoring in industrial site for high  reliability  of the equipment. The shell is made of high-strength engineering  plastics and compound non-slip rubber, dust and explosion-proof, with high  strength and smooth handfeel.

 is widely used in petroleum, chemical, environmental  protection, metallurgy, refining, gas transmission and distribution, biochemical medicine, agricultural research, etc.This indstrument conforms with the following procedures and calibrationstandards:Gb3836.1—2010 Explosive Atmospheres Part 1: General Requirementsfor Equipment.

GB3836.4—2010 Explosive Atmospheres Part 4: Equipment withIntrinsically Safe “i” Protection.GB15322.3—2003 Portable Combustible Gas Detectors Part 3: PortableCombustible Gas Detectors with a Measurement Range of (0~100) %LEL.JJG693—2011 Verification Standards for Combustible Gas Detection Alarm.

JJG 365 — 2008 Verification Procedures for Electrochemical Oxygen Tester.JJG695-2003 Verification Procedure for Hydrogen Sulfide Gas Detector .JJG915-2008 Verification Procedures for Carbon Monoxide Detection Alarm.

 نشت یاب گاز DOYI 880

نشت یاب گاز یا گازسنج  نشت یاب گاز DOYI 880 ابزاریست که به وسیله آن حضور گاز و یا نشتی گازهای مضر برای انسان و حیوان منتشر شده در محیط یا یک محدوده معین را به کاربر هشدار میدهد .

از دتکتورهای برای نشت یابی گازهای قابل اشتعال و سمی در مراکر آتش نشانی و یا شرکتهای گاز و پالایشگاههای گاز و وابسته و .. مورد استفاده قرار میگیرد .  سنسورهای این تجهیزات از روشهای مختلف الکتروشیمیائی ، اینفرارد ، یونیزاسیون شعله ، یونیزاسیون نوری و … استفاده میکنند که هر کدام نسبت به دیگری دارای نقاط ضعف و قدرت مختلف میباشند .

نشت یاب گاز بوتان و LEL با پراب فلکسی بل DY880 دارای نمایشگر دیجیتال و سنسور کاتالیتیک ساخت  ژاپن برای CNG/LNG  و نمایش فوری مقادیر برای گشت زنی ها محیطی

 Features

Catalytic sensor made in Japan provides excellent temperature independency to LNG/CNG

Max value instantly displayed designed for patrol jobs

%LEL and %V/V concentration unit optional

  • Ex ib IIB T4 Gb approved 1500mAh Li-ion rechargeable battery ensures ability of explosion proof