اپتیکال فلت چیست و چگونه از آنها استفاده می شود؟

فلت اپتیکال چگونه کار می کند

توضیحات باند نورتخت نوری که ما از آن استفاده می کنیم یک تکه کوارته صیقلی است که ضخامت و قطر آن متفاوت است (به نظر می رسد یک تکه شیشه تخت است). 
از چراغ سبز برای عبور نور از تخت نوری استفاده می شود زیرا در بالای کار لبه دار قرار می گیرد. قطعه کار جلا داده می شود تا سطح به سطح انعکاس مورد نیاز برای انعکاس نور از اثر برسد. 
نوارهای نور 11.6 میلیونم اینچ از هم جدا شده اند و اعوجاج های مختلف نشان می دهد که کار مقعر است یا محدب و غیره.
 
No Products Found
آپارتمانهای نوری

فلت اپتیکال چه چیزی را نشان می دهد

وقتی سطح صیقلی نوری در تماس با سطحی قرار گیرد که آزمایش می شود ، هنگام مشاهده با نور تک رنگ ، نوارهای تاریک و روشن تشکیل می شوند.

 این نوارها به عنوان حاشیه های تداخل شناخته می شوند و شکل آنها نمای تصویری صافی سطح مورد آزمایش را نشان می دهد.

 مسطح بودن سطح با مقدار منحنی و فاصله بین حاشیه های تداخل نشان داده می شود. 

حاشیه های تداخل مستقیم ، موازی و به طور مساوی نشان می دهد که مسطح بودن سطح کار برابر یا بالاتر از سطح مرجع است.

برنامه های کاربردی

اندازه گیری سطح صافی سطوح صیقلی را می توان با مقایسه تغییرات بین یک سطح کار و سطح یک تخت نوری از نظر بصری تعیین کرد. 

آپارتمانهای نوری اجزای نوری همه کاره ای هستند که در بسیاری از برنامه ها از جمله: بازرسی بلوک های سنج برای دقت و سنجش و همچنین آزمایش اجزای مختلف از جمله پنجره ها ، منشورها ، فیلترها ، آینه ها و غیره استفاده می شوند. پنجره های نوری برای نیاز به تداخل سنجی.

فلت اپتیکال چگونه کار می کند

چگونه یک آپارتمان نوری کار می کند

شکل 1: نحوه کارکرد تخت نوری

یک تخت نوری از ویژگی تداخل برای نمایش مسطح بودن روی سطح مورد نظر استفاده می کند. هنگامی که یک تخت نوری ، همچنین به عنوان صفحه آزمایش شناخته می شود ، و یک سطح کار در تماس قرار می گیرند ، یک گوه هوا تشکیل می شود. 

مناطقی که بین سطح مسطح و سطح کار نیستند و در تماس نیستند این گوه هوا را تشکیل می دهند. تغییر ضخامت گوه هوا شکل و جهت باند های تداخل را تعیین می کند. از مقدار انحنایی که توسط نوارهای تداخل نشان داده می شود ، می توان برای تعیین مسطح بودن سطح استفاده کرد.

 اگر گوه هوا خیلی بزرگ باشد ، بسیاری از خطوط با فاصله نزدیک می توانند تجزیه و تحلیل الگوی شکل گرفته را دشوار کنند. صرف فشار بر بالای تخت نوری مشکل را برطرف می کند.

تعیین مسطح بودن هر منطقه خاص از یک سطح با ایجاد دو خط موازی موازی انجام می شود. یکی بین انتهای هر حاشیه ، و دیگری در بالای همان حاشیه. برای تعیین مسطح بودن می توان از تعداد حاشیه های واقع شده بین خطوط استفاده کرد. از نور مونوکروماتیک برای ایجاد کنتراست شدید برای مشاهده و به منظور تعیین صافی به عنوان تابعی از یک طول موج استفاده می شود.

تخت نوری وسیله اندازه گیری نوری تماسی است که در رابطه با یک منبع نور تک رنگ برای اندازه گیری سطوح تخت با دقت استفاده می شود. آپارتمانهای نوری از کوارتز ذوب شده با کیفیت بالا تولید می شوند.

از کوارتز ذوب شده استفاده می شود زیرا دارای ضریب انبساط حرارتی بسیار کم و مقاومت بسیار بالا در برابر سایش است. حتی با سختی کوارتز ذوب شده باید تخت نوری را کنترل و استفاده کرد تا از آسیب و خراش جلوگیری شود. لغزش یا چرخش تخت نوری بر روی هر سطحی مهم است. برای تمیز کردن آپارتمانهای نوری باید از بافت عدسی نوری و الکل استفاده شود. 

از آنجا که وضوح اندازه گیری یک تخت نوری یک باند نور است (.0000116 “یا .295 میکرون) ، برای اینکه تخت نوری بتواند حاشیه های تداخل را قابل مشاهده کند ، اجزای آن باید از 15 یا 20 باند نوری صاف تر باشند. 

این معمولاً مشکلی نیست زیرا بیشتر نیازهای مسطح دستیابی به باندهای نوری تک رقمی است. روش بازرسی مناسب حکم می کند که تخت نوری باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا سطحی را که دارای مشخصات صافی است کاملاً بپوشاند.

یک خط استاندارد از آپارتمانهای نوری گرد از قطر 1 “تا 12” همراه با یک محافظ را ارائه می دهد. هر تخت نوری اندازه با سه دقت ، 1/2 ، 1/5 و 1/10 باند نور موجود است. 

آپارتمانهای نوری استاندارد در هر دو صورت دقیق هستند ، اما آپارتمانهای نوری دقیق یک طرفه در صورت درخواست در دسترس هستند. دقت به سادگی نشان می دهد که مسطح واقعی اندازه گیری شده در سراسر قطر تخت نوری است. به عبارت دیگر ، دقت مسطح نوری در واقع عدم دقت اندازه گیری شده است. آپارتمانهای نوری دقیق تر به زمان ساخت بیشتری نیاز دارند و بنابراین گران ترند.

اندازه های غیر استاندارد (حداکثر قطر 16 اینچ) ، اشکال (مربع یا مستطیل) و نوع «دونات» (تخت در مرکز خود سوراخکاری شده است) آپارتمان های نوری از Lapmaster موجود است.

Lapmaster سرویسی برای بازسازی مجدد آپارتمانهای نوری استفاده شده ارائه می دهد. حداکثر قابلیت آپارتمان های نوری با قطر 16 “است ، اما بزرگترین آپارتمان های نوری با قطر 12” می توانند در حال حاضر گواهی شوند.

 Lapmaster از یک “تخت نوری مستر” با قطر 12 اینچ استفاده می کند که توسط NIST (انستیتوی ملی استاندارد و آزمایش) برای صحت تایید شده است. تراشه های بزرگ ، شکستگی و آسیب سطح عمیق قابل ترمیم نیستند

استفاده از تخت نوری در لپینگ

قبل از استفاده ، سطح و نوری که نیاز به اندازه گیری دارد را با دقت تمیز کنید. سطح اندازه گیری شده باید بازتابنده باشد تا حاشیه های تداخل را مشاهده کند. برای تعیین دقیق مسطح بودن با یک تخت نوری باید از منبع نور تک رنگ استفاده شود. 

یک ورق از بافت عدسی را روی سطح قرار دهید که نیاز به بازرسی دارد. مسطح نوری را بر روی بافت عدسی قرار دهید و سطح مورد نیاز برای اندازه گیری را بپوشاند. در حالی که مقداری از وزن مسطح نوری را کاهش می دهید ، به آرامی بافت لنز را از بین دو سطح بیرون بکشید.

 انگشت خود را بر روی مرکز تخت نوری قرار داده و پایین فشار دهید تا مقداری از هوای محبوس شده بین سطوح خارج شود. 

انحنای بصری حاشیه های تداخل (نوارهای سبک) ، نسبت به یک خط مرجع مستقیم موازی ، نشان دهنده انحراف زیاد و کم از صفحه صاف است. 

اگر یک باند از خط مرجع عبور کند ، سطح یک باند نور “خارج از مسطح” است. اگر دو باند از خط مرجع عبور کنند ، سطح دو باند نور خارج از مسطح است. قضاوت کاربر در مورد میزان انحنای باند با این روش اندازه گیری اشکال دارد. 

الگوی اولیه باند نور ، انحراف کل از صفحه لبه شده را نشان می دهد و چیزی در مورد جهت انحراف (محدب یا مقعر) ندارد. برای تعیین انحراف سطح به سمت بالا (محدب) یا پایین (مقعر) باید از تکنیک اضافی با تخت نوری استفاده شود. 

پایه بازتاب تخت نوری

پایه تخت نوری

پایه انعکاس ابزاری است که به بازرسان امکان مشاهده الگوهای حاشیه ای تداخل سطح اندازه گیری شده را می دهد که در سطح بالایی تخت نوری قرار می گیرد. 

این روش “وارونه” باید هنگام اندازه گیری م componentلفه ای که تحت فشار قرار می گیرد و با توجه به وزن تخت نوری از شکل طبیعی خود خارج می شود ، استفاده شود. اجزای گرافیت کربن با قطر بزرگ با مشخصات مقطع کوچک به دلیل ناپایداری بسیار بدنی بدنامی دارند. 

این یک نمونه بارز از برنامه ای است که برای اندازه گیری دقیق سطح صافی نیاز به پایه بازتاب دارد.

پایه انعکاس از یک محفظه پلاستیکی ساخته شده از پلی پروپیلن تشکیل شده است که دارای یک آینه دید شیشه ای قابل تنظیم است. 

سطح جلویی و بالایی کیس از پلاستیک شفاف اکریلیک ساخته شده است. این پایه با پشتیبانی از یک تخت نوری در بالای آینه که به سمت صفحه نمایش جلوی اکریلیک واضح واحد زاویه دارد ، کار می کند. 

واحد نور تک رنگ اندازه مناسب بر روی یک مرحله انتگرال در پایه انعکاس قرار می گیرد و لنز منتشر کننده سطح آکریلیک شفاف پایه بازتابی را آویزان می کند. 

اجزای نیاز به اندازه گیری در بالای تخت نوری با سطح صیقلی آن در تماس با تخت قرار می گیرند. تنها تنش وارد شده بر روی موئلفه ناشی از وزن آن است. الگوی حاشیه تداخل به سمت آینه منعکس می شود و از طریق صفحه جلو واضح مشاهده می شود.

پایه تخت نوری

Lapmaster دو اندازه پایه بازتاب برای استفاده با واحدهای نور تک رنگ سبک CP ارائه می دهد. واحد کوچکتر از CP-2 و یک تخت نوری با قطر 6 اینچ پشتیبانی می کند. پایه بازتابنده بزرگ از CP-1 پشتیبانی می کند و گزینه های تخت نوری 6 “، 8” ، 10 “یا 12” را برای مشتریان انتخاب می کند.