روش انتخاب بهتریت المنت برای کابریهای مختلف

المنت حرارتی برای کاربرد های مختلف

انواع مختلفی از المنت حرارتی در صنایع و وسایل گرمایشی کاربرد دارد. برای خرید المنت باید نکاتی از جمله محل به کار گرفته شدن، نوع کاربرد و شرایط محیطی را در نظر گرفت. 

المنت حرارتی حرارت و گرمای زیادی تولید کرده و در مقابل مصرف انرژی پایینی دارند این وسیله ساده و در عین حال پر کاربرد تشکیل شده از یک یا چند رشته سیم نیمه هادی با مقاومت الکتریکی بسیار بالاست که در مقابل شدت جریان های الکتریکی بالا مقاوم است.

از خرید المنت ها در صنایع و مکان های مختلف استفاده می شود، از جمله در مخازن نگهداری مایعات، استخرها، کوره ها، آبگرمکن ها و … خرید المنت های حرارتی در انواع مدل ها برای کاربرد های مختلف ساخته شده اند.

از انواع آن می توان به المنت سرامیکی، المنت سیلیکون، المنت شیشه ای، المنت میله ای، المنت حلقه ای، المنت فشنگی، المنت فلنج دار، المنت کویل هیتر، المنت نواری و … اشاره کرد.

نمونه المنت های تولید شده توسط ما

المنت استخری

المنت استخری

المنت استخری

المنت استخری

المنت میله ای پره دار

المنت ضد انفجار

المنت میله ای سفارشی

المنت تسمه ای و سرامیکی

سفارش المنت تسمه ای و سرامیکی

المنت فلنچی سفارشی

تولید المنت سفارشی از روی المنت سوخته

المنت ضد اسید شیشه ای

المنت فلنچی با قاب محافظ برنجی

المنت فلنچی با میله استنلس استیل

خرید المنت سرامیکی

از مزایای خرید المنت سرامیکی نسبت به خرید المنت های دیگر طول عمر بیشتر و تولید گرمای متعادل تری دارد.

در خرید المنت های سرامیکی از این نظر طول عمر بیشتری دارند که سیم ندارند، چرا که المنت سیمی بعد از مدتی یا بر اثر ضربه دچار پارگی یا سوختگی سیم می شود و از آنجایی که سیم حامل جریان برق مستقیما در معرض هواست ممکن است سبب برق گرفتگی یا آتش سوزی شود.

و همچنین اینکه المنت های سیمی شدت دما را در یک نقطه از محیط متمرکز می کنند در حالیکه المنت سرامیکی حرارت را به صورت متعادل و به صورت یکسان در محیط پخش می کند.

این مزیت باعث به درستی پخش شدن حرارت تولید شده از مقاومت الکتریکی در محیط شده و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی گردد. این نوع المنت نسبت به دیگر انواع المنت ها ایمن بوده و در موجب سوختگی نمی گردد.

المنت های سیمی پس گذراندن دوره های گرمایشی (طول عمر مشخصی که المنت به درستی کار می کند) نسبتا کوتاهی ضعیف، شکننده و ترک خورده می شوند و در نهایت از کار می افتند.

در حالیکه با خرید المنت سرامیکی دوره گرمایشی بسیار طولانی تری دارید و فقط با وارد شدن فشار بسیار بالا مانند وارد شدن ضربه مستقیم یا افتادن از ارتفاع ممکن است ترک خورده یا شکسته شود.

خرید المنت سرامیکی
خرید المنت سرامیکی

خرید المنت سیلیکون کارباید

مزیت خرید المنت سیلیکون کارباید مقاومت در دما های بالاست، جنس این المنت غیر فلزی است و رنج حرارتی آن حتی تا ۱۶۵۰ درجه می رسد.

المنت سیلیکون کارباید به صورت عمودی و هم به صورت افقی مورد استفاده در کوره های صنعتی است، اجزای تشکیل دهنده آن شامل بخش میانی المنت که به صورت مارپیچی و در دو بخش انتهایی المنت دارای اتصالات برقی است.

قسمت میانی این نوع المنت دارای مقاومت بالاتری نسبت به قسمت انتهایی آن است.

از دیگر مزایای المنت سیلیکون کارباید دوام آن در شرایط محیطی نامناسب و مقاومت بالا در برابر شرایط اکسیده شدن است و همچنین شرایط خورندگی و اسیدی، به همین دلیل در هوای آزاد مدت طولانی تری دوام دارد.

این نوع المنت در شرایط خورندگی بالا یا در مجاورت بخار اسید در کوره های پیوسته و کوره های محفظه ای به صورت سری بسته و استفاده می شود.

المنت سیلیکون کارباید از لحاظ ظاهری تنوع زیادی دارد اما معمولا به شکل مدل میله ای(یک میله صاف و بدون پیچ خوردگی)، اسپیرال (دارای پیچ خوردگی در دو مدل یک طرفه و دو طرفه به صورت U شکل و W شکل) و دمبلی (از دو طرف اتصالات برآمده و سمت وسط آن باریکتر است) یافت میشود.

خرید المنت سیلیکون کارباید
خرید المنت سیلیکون کارباید

خرید المنت سیلیکون رابر

از دیگر گزینه های خرید المنت، المنت سیلیکون رابر است که در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم است و با توجه به نازک بودن و قابلیت انعطاف پذیری بالا، این نوع المنت در سایزها، اشکال مختلفی وجود دارد، همچنین در مقابل شوک‌های مکانیکی دوام بیشتری دارد.

المنت سیلیکون رابر با داشتن عایق بسیار قوی و تولید مواد سمی بسیار کم به عنوان جزئی کاربردی از ترموستات های کنترلی برای بالا بردن حرارت تا رسیدن به درجه مورد نظر می‌باشند.

این نوع از المنت می تواند با توجه به نیاز کاربر در متراژ های مختلف تولید شود، از دیگر کاربرد های آن در حرارت دادن مستقیم به سطوح مختلف، بشکه‌ها، مخزن ها یا محیط‌ های کوچک که المنت‌ های دیگر جا نمی گیرند است.

از دیگر کاربرد های آن در جلوگیری از یخ زدگی یا کنترل پروسه و نگهداری و همچنین کنترل جریان و چاپ حرارتی روی لیوان است.

خرید هیتر المنت سیلیکون رابر
خرید هیتر المنت سیلیکون رابر

خرید المنت شیشه ای

از جمله نکاتی که در خرید المنت شیشه ای باید بدانید این است که آن از انواع المنت های پرمصرف است که در صنایع بسته بندی، غذایی و … کاربرد دارد.

المنت های شیشه ای برای داشتن گرمای نوع تابشی و نداشتن لرزه و ضربه در محیط، گزینه مناسبی هستند ولی در برابر ضربه مقاومت زیادی ندارند.

المنت شیشه ای از آلیاژ نیکل کروم به صورت یک فنر داخل یک لوله شیشه ای ساخته شده است. جنس لوله ی شیشه ای معمولا از پیرکس، کوارتز و … است.

المنت شیشه ای با توجه به نوع کانکشن و اتصال دو نوع دارد. در نوع اول دو سر آن از جنس سرامیک است و کانکشن به فنر داخل المنت وصل شده، در نوع دوم کانکشن المنت تنها از یک سمت لوله متصل شده است. به همین خاطر معمولا المنت به طور کامل عایق بندی می شود.

از آنجایی که این المنت شباهت هایی به لامپ رشته ای دارد می توان تفاوت اصلی آن ها در عملکرد و جنس رشته های آنها دانست.

در لامپ انرژی الکتریکی عمدتا تبدیل به نور می شود در حالی که در المنت شیشه ای بیشتر انرژی الکتریکی تبدیل به گرما می شود.

خرید هیتر حرارتی شیشه ای
خرید هیتر حرارتی شیشه ای

خرید المنت میله ای

برای خرید المنت میله ای نکات زیر را در نظر داشته باشید این نوع المنت از پر مصرف ‌ترین انواع المنت های موجود در بازار است در عوض انتقال گرمای بسیار خوبی دارد چه به صورت تابشی چه به صورت هدایتی.

از نظر ظاهری این نوع المنت انعطاف پذیر بوده در اشکال مختلف قابل تولید است. گرد، مثلثی، پرس شده از اشکال مختلف المنت میله ای می باشد با این حال در نظر داشته باشید بار سطحی بالا از طول عمر المنت کم می کند.

جنس این نوع المنت می تواند مس، استیل، تیتانیوم استیل و آلیاژهای ضد زنگ باشد. با رویه خارجی محکم می توان این نوع المنت ها را در برابر فشار فیزیکی زیاد مقاوم کرد.

ساختار درونی المنت میله ای
ساختار درونی المنت میله ای

خرید المنت حلقه ای

در خرید المنت حلقه ای باید بدانید نوع انتقال دما در آن از طریق تماس مستقیم میسر می شود.

این نوع المنت در انواع ساده، پیچدار، قابدار، سیم دار، فیش دار و تخت موجود است. و با نام های المنت تسمه ای و المنت کمربندی در بازار یافت می شود.

المنت حلقه ای از ورق استیل ساخته شده که ضخامت آن معمولا بین ۲ تا ۵ میلیمتر است. پوشش روی المنت از جنس نچسب ( جنس روکش استیل و گالوانیزه بوده و دارای عایق الکتریکی از جنس میکا است ) بوده تا در حرارت بالا به سطح نچسبد.

کاربرد های مختلف المنت حلقه ای در صنایع، که عمدتا شامل صنایع تزریق پلاستیک، وکیوم و تولید انواع قالب پر استفاده است، این المنت را به صرفه و اقتصادی برای انتقال حرارت تماس مستقیم کرده است.

می توان این المنت را به صورت استوانه ای بر روی سیلندر، لوله و انواع مخازن استوانه ای قرار داد، تا در صنایع ذوب و تزریق آلومینیوم مورد استفاده قرار گیرد.

تصویر آموزشی المنت حلقه ای
تصویر آموزشی المنت حلقه ای

خرید المنت فشنگی

المنت فشنگی با نام انگلیسی Cartridge Heaters برای گرم کردن قطعات فلزی مشبک کاربرد دارد. با اینکه این المنت در موارد زیادی از صنعت کاربرد دارد، خرید المنت فشنگی به طور معمول برای موارد زیر انجام می گردد:

در میله های آب بندی، برای قالب ریزی وسایل پلاستیکی، مورد استفاده در صنایع غذایی، گرم کردن پلاستیک، ریخته گری، ابزارآلات پزشکی و نیمه رسانا، در سنسور های اندازه گیری و …

سیم پیچ حرارتی، عایق، غلاف استیل، ترمینیشن، هسته سرامیک، ناحیه سرد و درب مهر و موم شده، هفت قسمت اصلی این نوع المنت می باشد.

تصویر آموزشی هیتر المنت فشنگی
تصویر آموزشی هیتر المنت فشنگی

سیم پیچ حرارتی در المنت فشنگی  که از آلیاژ فلزی ( ترکیب نیکل و کرومیوم، که با نام نیکروم نیز شناخته می شود ) یک سیم است که به دور هسته سرامیکی میپیچند.

جریان متناوب وارد سیم پیچ می شود و آن را گرم می کند، این گرما به غلاف المنت فشنگی منتقل می شود.

در ادامه عایق المنت فشنگی برای جلوگیری از تماس سیم پیچ به غلاف جایگذاری شده است. و پس از آن غلاف المنت فشنگی قرار دارد که با موادی که قرار است گرم شوند تماس پیدا می کند.

خرید المنت فلنج دار

المنت فلنج دار با نام انگلیسیFlanged Heaters ، تشکیل شده از یک فلنج با چندین المنت حلقه ای یا المنت میله ای که از درون فلنج بیرون آمده اند. کاربرد آن معمولا در صنایع شیمی، نفت و پتروشیمی، و آب است.

این نوع المنت به صورت مستقیم گرما را به مایعات انتقال می دهد. برای جلوگیری از آسیب به المنت یک سنسور مقاوم و با کیفیت استفاده می شود که فلنج در برابر دما و حرارت بیش از حد محافظت کند.

نکاتی که باید در خرید المنت از این نوع در نظر داشته باشید:

به کار رفتن آلیاژ های مختلف برای مقاومت در برابر خوردگی،  بالا بردن طول عمر المنت، استفاده از فلنج های فولادی برای انواع روغن های سبک و سنگین، موم و انواع مایعات خورنده، و همچنین نیز در گرم کردن و گرم نگه داشتن.

و همینطور از این المنت برای تهیه صابون و  مواد شوینده، املاح زدایی و دیونیزه کردن آب استفاده می شوند. از آلیاژهای خاص این المنت در صنایع نظامی، شیمیایی و صنایع تولیدی استفاده می شود.

از اجزای یک المنت فلنج دار یک المنت میله ای خم شده است که درون یک فلنج لحیم شده است. بعضی از آن ها درون فلنج جوش خورده اند ولی در مدل های دیگر فلنج هایی مشترک نصب شده درون دهانه یا دیواره تانکر جوش داده شده است.

ساختار هیتر المنت فلنچ دار
ساختار هیتر المنت فلنچ دار

خرید المنت کویل هیتر

نوعی المنت میله ای با مقاومت و دوام بالا را المنت کویل هیتر می نامند.

در خرید المنت از این نوع تنوع بسیاری وجود دارد زیرا از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و به شکل های مثلثی، مربع یا دایره و اشکال گوناگون می توان آن را تولید کرد.

المنت های کویل هیتر این قابلیت را دارند که در هر زمانی در یک فضای محدود دمای بسیار بالایی را ایجاد کنند.کویل هیتر این نیاز را برطرف کرد.

المنت های کویل هیتر در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار گرفته و کارایی بسیاری دارند.

بیشترین صنعتی که این المنت ها در آن استفاده می شوند صنایع تزریق پلاستیک هستند. در این صنایع برای داغ کردن نازل هایی که پلاستیک مایع در آنها حرکت می کند استفاده می شوند.

المنت کویل هیتر در صنایع مختلف کاربرد دارند، از جمله صنایع تزریق پلاستیک، صنایع دارویی و تولید لوازم پزشکی، تولید مواد نیمه رسانا و حرارت دهی به انواع لوله و میله.

خرید المنت کویل هیتر
خرید المنت کویل هیتر

خرید المنت نواری

المنت نواری با نام انگلیسیStrip Heater  روشی جدید و در عین حال ساده است برای به کار گرفتن ورق های مسطح جهت انتقال حرارت به صورت موثر و مستقیم. با خرید المنت نواری بسیاری از نیاز های صنعتی ما برای ایجاد گرمایش مرتفع می گردد.

این نوع المنت به راحتی با یک کنترلر حرارتی همانند ترموستات مکانیکی یا ترموستات بی متال قابل کنترل می باشد.

المنت های نواری تشکیل شده اند از یک قطعه نوار فلزی که از داخل آن سیم المنت عبور می کند، میان نوار فلزی و سیم المنت یک لایه عایق جهت حفظ ایمنی و انتقال بهتر گرما وجود دارد.

کنترلر این المنت معمولا بر روی سطحی که می خواهیم گرمایش دهیم نصب می گردد. با ایجاد سوراخ هایی روی المنت می توان آن را به طور ایمن روی هر سطحی که می خواهیم نصب کنیم.

خرید المنت نواری، از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد از این رو برای گرم کردن سطوح کوچک بسیار مناسب هست.

اجزای تشکیل دهنده این نوع المنت شامل یک المنت حرارتی و یک غلاف به شکل مسطح است. برای اتصال آن به سطوح سخت آن را پیچ کرده که در کاربردهای داخلی بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

تصویر آموزشی المنت نواری
تصویر آموزشی المنت نواری

جهت سفارش برای کابرد خود با ما تماس بگیرید